Ogłoszenie 31-05-2013
WK-II.2710.4.2013 Lublin, 31 maja 2013 r. Wyjaśnienie treści SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA [SIWZ] w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zapewnienie kompleksowej obsługi technicznej wydarzeń artystycznych odbywających się w ramach NOCY KULTURY 2013 Zamawiający: WARSZTATY KULTURY w Lublinie, ul. Grodzka 5a, 20-112 Lublin na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz.759 ze zm.) dokonuje następujących zmian w treści SIWZ: Pytanie: W punkcie 4 "Zasad ogólnych przedmiotu zamówienia" Zamawiający określił minimalną nośność podestu. Prosimy o wskazanie maksymalnego obciążenia, jakiemu będą poddawane podesty oraz informację, czy chodzi o obciążenie statyczne, czy dynamiczne. Odpowiedź: Maksymalne obciążenie jakiemu będą poddawane podesty będzie wynosić do 750 kg/m², czyli do 1500 kg na podest. Chodzi o obciążenie statyczne. Pytanie: Miejsce 2, punkt 7: Zamawiający określił 2 wartości minimalne wysokości nóg. Prosimy o wyjaśnienie, jaki jest wymagany zakres wysokości dostarczonych nóg. Odpowiedź: Nogi do podestów scenicznych muszą posiadać zakres wysokości rozpoczynający się od wysokości minimalnej 0.4 m i kończący się maksymalnie na wysokości 1.2 m. Pytanie: Miejsce 7: Zamawiający określił zapotrzebowanie jako "reflektor typu profil - 4 sztuk". Z racji występowania wielu typów reflektorów profilowych, umożliwiających dobranie urządzenia do potrzeb wydarzenia, prosimy o sprecyzowanie parametrów wymaganych urządzeń. Zgodnie z zapisem opisu przedmiotu zamówienia Wykonawca może dostarczyć reflektory o dowolnych parametrach, co - opierając się na wieloletnim doświadczeniu – może naszym zdaniem utrudniać realizację wydarzenia artystycznego zgodnie z założeniami artystycznymi, co z pewnością nie jest zamiarem Zamawiającego. Miejsce 10: Zamawiający określił wymagania jako "reflektor typu profil - 8 sztuk". Z racji występowania wielu typów reflektorów profilowych, umożliwiających dobranie urządzenia do potrzeb wydarzenia, prosimy o sprecyzowanie parametrów wymaganych urządzeń. Zgodnie z zapisem opisu przedmiotu zamówienia Wykonawca może dostarczyć reflektory o dowolnych parametrach, co - opierając się na wieloletnim doświadczeniu – może naszym zdaniem utrudniać realizację wydarzenia artystycznego zgodnie z założeniami artystycznymi, co z pewnością nie jest zamiarem Zamawiającego. Odpowiedź: Zamawiający w pełni świadomie określił wymagania na dostarczenie reflektorów typu profil bez podawania sprecyzowanych parametrów, gdyż zakłada, że Wykonawcy mający odpowiednie doświadczenie i wiedzę dotyczące profesjonalnej obsługi technicznej wydarzeń kulturalnych i artystycznych, znają charakterystykę działania tego typu reflektorów oraz efektów oświetleniowych, które można uzyskać przy ich wykorzystaniu, co pozwoliło by im bez problemu zaproponować odpowiedni sprzęt, który zagwarantuje realizację wydarzeń artystycznych zgodnie z założeniami artystycznymi. Określając zapotrzebowanie na reflektory typu profil Zamawiający zwracał uwagę na możliwości, które gwarantuje ten rodzaj reflektora, czyli m.in. uzyskanie szerokiej gamy rodzaju światła, poczynając od rozmytej plamy aż po ostre krawędzie, możliwość dowolnego formowania obrazu dzięki nożom, a także rozległy zakres kątów świecenia oraz zasięgów przy odpowiednim i umiejętnym doborze reflektorów. Zamawiający wymaga dostarczenia reflektorów o mocy nie mniejszej niż 500 W. Pytanie: Miejsce 8, punkt 1: Z racji nietypowego określenia parametrów dimmera zwracamy się z pytaniem czy Zamawiający podtrzymuje wymagany parametr dimmera dwukanałowego, jako podłączenie do niego " prądu" (zapewne Zamawiający miał na myśli obciążenie) o mocy 230 Wat? Odpowiedź: Chodzi o dimmer 2-kanałowy, z możliwością zasilenia prądem o napięciu 230V. Pytanie: W kilku punktach opisu przedmiotu zamówienia użyto określenia "profesjonalny odtwarzacz". Prosimy o wyjaśnienie kryteriów, jakimi Zamawiający będzie się kierował oceniając, czy odtwarzacz jest profesjonalny, a tym samym jakimi parametrami ma cechować się urządzenie dostarczone przez Wykonawcę. Odpowiedź: Zamawiający użył określenia „profesjonalny odtwarzacz” kierując się założeniem, że dla Wykonawców, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w obsłudze technicznej wydarzeń kulturalnych, określenie to jednoznacznie wskaże parametry, którymi musi cechować się dostarczony sprzęt, tak by pozwalał on na realizację wydarzeń artystycznych na najwyższym poziomie, jednocześnie spełniając zapotrzebowania i wymagania stawiane przez artystów biorących udział w wydarzeniach. Z wniosku, który wpłynął do Zamawiającego wynika, że Wykonawcy mogą posiadać ograniczoną wiedzę na temat sprzętu uważanego za profesjonalny, dlatego Zamawiający wyjaśnia, że przez odtwarzacz profesjonalny należy rozmieć sprzęt o parametrach nie gorszych niż: możliwość odczytu płyt CD/CD-R, autopauza, bufor anti shock, automatic cue, możliwość tworzenia płynnej pętli, szybkie przewijanie, programowanie utworów, tryby odtwarzania single/continuous/repeat, trzy tryby odczytu czasu. Sprzęt musi być wyprodukowany przez renomowane i uznane firmy. Pytanie: W kilku punktach opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający użył określenia "czyste" w stosunku do plandek i kotar. Oczywiste dla nas są standardy dotyczące estetyki, obowiązujące podmioty zajmujące się profesjonalną obsługą techniczną wydarzeń kulturalnych i artystycznych, jednak użycie pojęcia o tak szerokim znaczeniu, pozwalającego na bardzo swobodną interpretację jakim jest "czystość", prosimy o jego wyjaśnienie przez Zamawiającego poprzez wskazanie konkretnych wymagań nie pozwalających na ewentualną dowolność interpretacyjną ze strony Zamawiającego na etapie realizacji zamówienia. Odpowiedź: Zamawiający pragnie przytoczyć wyjaśnienie słowa „czysty” - które z definicji oznacza „pozbawiony brudu, śmieci, wolny od zanieczyszczeń” - co pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości, które zostały wyrażone w otrzymanym wniosku, a także zawęzić znaczenie słowa do kwestii dotyczących standardów estetycznych i cech, którymi powinny charakteryzować się dostarczone plandeki i kotary, oczywistych dla większości podmiotów zajmujących się profesjonalną obsługą techniczną wydarzeń kulturalnych i artystycznych, a także wskaże na zamierzoną przez Zamawiającego jedynie słuszną interpretację tego określenia. Pytanie: W punkcie 16 zasad ogólnych przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega zapewnienie przez Wykonawcę realizatorów nagłośnienia i oświetlenia o doświadczeniu w zakresie działań plenerowych i o charakterze teatralnym "adekwatnie w poszczególnych miejscach wydarzeń". W opisie przedmiotu zamówienia nie są określone typy wydarzeń odbywających się w poszczególnych miejscach, tym samym niemożliwe jest "adekwatne" odniesienie się przez Wykonawcę do tego wymagania Zamawiającego, co znacznie utrudnia też przygotowanie oferty pod kątem prawidłowego obliczenia ceny. Prosimy więc o wyjaśnienie, w jakim zakresie Zamawiający wymaga zapewnienia przez Wykonawcę realizacji nagłośnienia i oświetlenia przez realizatorów posiadających wskazany typ doświadczenia i czym to doświadczenie ma się charakteryzować oraz w jaki sposób Zamawiający zamierza je weryfikować. Zwracamy tez uwagę, że zestawy urządzeń wymagane w kilku miejscach - według naszego doświadczenia - wskazują na organizację koncertów plenerowych z udziałem do kilkunastu artystów, Zamawiający nie wymaga jednak zapewnienia realizatorów z doświadczeniem w tym zakresie. Czy tym sam Zamawiający jest pewien, że opis przedmiotu zamówienia w tym punkcie nie zawiera błędu, a jeśli nie - to czy takie sformułowanie zapewnia prawidłową realizację zamówienia? Odpowiedź: Dla uszczegółowienia typów wydarzeń artystycznych odbywających się w poszczególnych miejscach wydarzeń, które pozwoli Wykonawcy odnieść się adekwatnie do wymogu przedstawionego w punkcie 16 zasad ogólnych, a także przygotować odpowiednią ofertę finansową oraz zatrudnić osoby o wymaganym doświadczeniu, tak by spełnić wymagania przedstawione w wyżej wymienionym punkcie, Zamawiający przedstawia poniżej szczegółową listę wydarzeń wraz z określeniem ich typów. Zamawiający wyjaśnia tym samym, że realizacja nagłośnienia i oświetlenia jest wymagana we wszystkich miejscach wydarzeń, poza przypadkami, w których zespół artystyczny zapewnia realizatora dźwięku i/lub nagłośnienia we własnym zakresie. Zamawiający nie doprecyzowała kwestii doświadczenia zawodowego realizatorów oświetlenia i nagłośnienia ponieważ to na Wykonawcy jako profesjonalnym podmiocie wykonującym zamówienie spoczywa całą odpowiedzialność za zapewnienie należytego wykonania obsługo technicznej wydarzeń artystycznych odbywających się w ramach NOCY KULTURY 2013. Zamawiający zwraca uwagę, że całość imprezy ma charakter prezentacji szeroko pojętego środowiska artystycznego miasta – część wydarzeń jest stworzona specjalnie na tę okazję, więc są to wydarzenia premierowe, w części improwizowane, dlatego ważnym jest aby Wykonawca zamówienia, a w szczególności realizatorzy, wykazali się kreatywnością i twórczą współpracą z artystami, elastycznością względem nieuniknionych w tego typu wydarzeniach zmian, życzliwością oraz chęcią pomocy względem artystów. Wymagania te są oczywiste dla większości podmiotów zajmujących się profesjonalną obsługą techniczną wydarzeń artystycznych. Wydarzenia plenerowe o charakterze muzycznym (koncerty): 1. Plac po Farze 2. Dziedziniec Archiwum Państwowego w Lublinie – wydarzenie plenerowe o charakterze muzycznym (koncerty) i teatralnym 3. Dziedziniec Zamku w Lublinie 4. Podwórko Teatru im. J. Osterwy w Lublinie Wydarzenia plenerowe o charakterze teatralnym: 1. Arkady, ul. Świętoduska 2. Plac Litewski 6A. Strefa Folk & Taniec Współczesny 6B. Balkon Wydziału Politologii UMCS, Plac Litewski 3 6C. Strefa Latino 6D. Strefa ruchu – Plac Zabaw, od strony ul. 3 Maja 6E. Strefa Hip-Hop 3. Wirydarz Klasztoru OO. Dominikanów Wydarzenia we wnętrzach o charakterze teatralnym: 1. Liceum im. Jana Zamoyskiego, ul. Ogrodowa 16 Wydarzenia interdyscyplinarne: 1. 6F. Strefa foto – pod „Baobabem” – wydarzenie plenerowe, wystawa 2. Plac przed Teatrem im. H.Ch. Andersena, ul. Dominikańska 1- wydarzenie plenerowe 3. Biblioteka im. H.Łopacińskiego – ul. Narutowicza 4 – wydarzenie plenerowe 4. Podwórko – ul. Lubartowska 59 – wydarzenie plenerowe 5. Plac Rybny – wydarzenie plenerowe 6. Gimnazjum i Liceum Śródziemnomorskie – ul. Kowalska 4 – wydarzenie plenerowe w siedzibie szkoły 7. chodnik przy Zaułku Hartwigów – ul. Kowalska 3 – wydarzenie plenerowe 8. ul. Królewska – Plac Łokietka – wydarzenie plenerowe 9. Krakowskie Przemieście (deptak) na wysokości ul. Staszica – wydarzenie plenerowe 10. Pałac Potockich – ul. Zielona* – wydarzenie odbywające się zarówno we wnętrzach, jak i w plenerze Inne: 1. Most im. Mariana Lutosławskiego* – montaż konstrukcji scenicznych ODNOŚNIE PUNKTU III.3.2 SIWZ Zamawiający sformułował warunek posiadania wiedzy i doświadczenia oraz opis sposobu jego spełnienia następująco: „Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni powyższy warunek, jeśli wykaże się należytym wykonaniem - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej dwóch usług kompleksowej obsługi technicznej imprez kulturalnych wymagających równoczesnej kompleksowej obsługi siedmiu niezależnych wydarzeń artystycznych obejmującej, co najmniej wynajem, montaż, demontaż, transport i obsługę podczas prób i występów aparatury nagłośniającej i oświetleniowej o wartości minimum 80 000 zł brutto każda.” Czy Zamawiający jest pewien, iż w opisie nie powstał błąd polegający na przypadkowym pominięciu sformułowania "konstrukcji scenicznych" obok aparatury nagłaśniającej i oświetleniowej? Z racji tego, iż zakres przedmiotu zamówienia w 4 miejscach obejmuje wynajem, montaż i demontaż zadaszonych konstrukcji scenicznych (w tym w co najmniej w 1 miejscu na bardzo trudnym terenie, gdzie prawidłowe, zapewniające bezpieczeństwo użytkowania ustawienie zadaszonej konstrukcji scenicznej wymaga bardzo dużego doświadczenia oraz umiejętności od Wykonawcy), nie przypuszczamy by Zamawiający mógł dokonać takiego pominięcia celowo. Zamawiającemu, jako instytucji posiadającej zespół pracowników o bardzo dużym doświadczeniu w organizacji plenerowych wydarzeń kulturalnych, z pewnością wiadomo, iż dla prawidłowego montażu konstrukcji podestowych oraz zadaszeń scenicznych niezbędne są wiedza i doświadczenie w tym zakresie. Z pewnością priorytetem Zamawiającego jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno Artystom występującym na scenach, jak i widzom wydarzeń. Nieprawidłowy montaż tego typu konstrukcji przez podmioty nie posiadające doświadczenia w tym zakresie może doprowadzić do sytuacji, w których zagrożone będzie zdrowie i życie ludzi. Tym samym jesteśmy przekonani, że Zamawiający działając racjonalnie, mając na celu zarówno najwyższy poziom artystyczny i organizacyjny imprezy, który ma być zapewniony m.in. przez zapewnienie odpowiednich urządzeń technicznych, nie pominąłby tak ważnego aspektu, jak bezpieczeństwo ludzi, świadomie rezygnując z możliwości wymagania od Wykonawców wykazania się posiadaniem doświadczenia w tym zakresie. Czy Zamawiający zamierza uzupełnić więc tym samym ten punkt SIWZ? Odpowiedź: Zamawiający w zakresie warunku dotyczącego udziału w postępowaniu nie dokonuje zmian treści SIWZ.
Data | Użytkownik | Zmiany | Zapisane wersje |
---|---|---|---|
22-10-2018 10:53 | Ewelina Zajączkowska | Archiwizacja dokumentu | Wersja aktualnie wyświetlana |
25-02-2015 | Ewelina Zajączkowska | Zmiana treści dokumentu | Zobacz |
25-02-2015 | Ewelina Zajączkowska | Zmiana treści dokumentu | Zobacz |
25-02-2015 | Ewelina Zajączkowska | Zmiana treści dokumentu | Zobacz |
31-05-2013 | Piotr Zieniuk | Utworzenie dokumentu | Zobacz |